چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
رضائی

حوزه/ موسس آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد حوزه علمیه خراسان، به ارائه گزارشی از مجموعه اقدامات و همچنین عملکرد آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد حوزه علمیه خراسان بنابر گزارش پرتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور پرداخت.

رضا رضائی، موسس آموزشگاه فنی و حرفه ای حوزه علمیه خراسان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، به ارائه گزارشی از مجموعه اقدامات و همچنین عملکرد آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد حوزه علمیه خراسان به عنوان اولین و تنها آموزشگاه رسمی حوزوی کشور، از سال ۱۳۹۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ بنابر اطلاعات مندرج در پرتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور پرداخت.

وی با اشاره به اقدامات و تحولات مثبت صورت گرفته، تصریح کرد: آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد حوزه علمیه خراسان در طول مدت ۱۰ سال (۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹) مجموعا تعداد ۲۱۰ کارآموز داشته است و صرفا در سه سال اخیر(۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲) تعداد ۴۷۶ نفر ثبت‌نامی در دوره های رسمی داشته است که این آمار، نسبت به ده سال قبل از آن، رشد ۲۲۶ درصدی را در روند جذب مهارت آموز نشان می دهد.

موسس آموزشگاه فنی و حرفه ای حوزه علمیه خراسان با اشاره به میزان فعالیت آموزشی انجام شده در آموزشگاه فنی حرفه ای حوزه، خاطر نشان کرد: در بازه زمانی ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹، تعداد ۱۵۳۴۶ نفرساعت فعالیت آموزشی صورت گرفته است و بحمدالله در سه سال گذشته ۶۱۴۳۱ نفرساعت خدمات آموزشی ارائه شده است که در این زمینه نیز شاهد رشد ۴۰۰ درصدی در عملکرد آموزشی آموزشگاه می باشیم.

رضائی با بیان این که اخذ مجوز آموزش مجازی از سازمان فنی و حرفه ای کشور و تولید بیش از ۲۲۰۰ دقیقه محتوای آموزشی استاندارد، از فعالیتهای مهم و شاخص آموزشگاه بوده است، عنوان کرد: تحقق این موارد باعث گسترش عرصه خدمات رسانی آموزشی از شهر مشهد به کلیه طلاب مستقر در استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی گردید.

رضائی در پایان ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت مهارت آموزی در عصر کنونی و بویژه برای طلاب حوزه های علمیه و تبیین اعتبار گواهینامه های رسمی مهارت در عرصه های ملی و بین المللی، ابراز امیدواری کرد که رشد و پیشرفت آموزشگاه فنی و حرفه ای حوزه علمیه خراسان با همت و عزم جدی این آموزشگاه و حمایت های لازم، همچنان مستمر و مستدام باشد.

شایان ذکر است: آموزشگاه فنی و حرفه ای حوزه علمیه خراسان به عنوان اولین و تنها آموزشگاه رسمی حوزوی کشور در طول ۳ سال اخیر تلاش های زیادی را در راستای گسترش کمی و کیفی خدمات داشته است که بسیاری از آنها برای اولین بار برنامه ریزی و اجرا گردیده است؛ بخشی از اهم این موارد به شرح ذیل می باشند.

برای اولین بار؛ حضور رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و دیدار با مدیر این حوزه و رونمایی از تولیدات آموزشگاه و انعقاد تفاهم نامه همکاری.

برای اولین بار؛ رشد بیش از ۲ برابری رشته ها، حرفه ها و کارگاه های مجوزدار آموزشگاه در فرایند تمدید پروانه تاسیس.

برای اولین بار؛ اخذ مجوز آموزش مجازی سازمان فنی و حرفه ای به عنوان یکی از آموزشگاه های پیشرو در سطح استان.

برای اولین بار؛ تولید بیش از ۲۲۰۰ دقیقه محتوای استاندارد آموزشی.

برای اولین بار؛ برگزاری ورکشاپ‌های آموزشی در مرکز فنی و حرفه ای شماره ۶ مشهد با حضور بیش از ۶۰۰ فراگیر.

برای اولین بار؛ کسب مقام دوم در جشنواره تولید محتوای آموزشی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان.

برای اولین بار؛ اخذ مجوز برگزاری دوره های خارج از مکان آموزشگاه و ثبت ۵ کارگاه رسمی در مدارس علمیه نواب، آیت الله خوئی(ره) و حضرت بقیه‌الله(عج) مشهد جهت برگزاری دوره های ویژه آن مدارس.

برای اولین بار؛ اخذ ابلاغ مربیگری رسمی فنی و حرفه ای برای مهارت آموختگان ممتاز آموزشگاه.

برای اولین بار؛ ارتقای کلیه سیستم های آموزشگاه پس از ۱۳ سال.

برای اولین بار؛ تخصیص مکان مستقل برای آموزشگاه و اخذ مجوزهای مربوطه.

برقراری تعامل دوسویه با مجتمع آموزشهای کاربردی حوزه های علمیه کشور و تبادل تولیدات و تجربیات

شناسایی مربیان متخصص جهت فعالسازی و برگزاری رشته‌های جدید آموزشگاه از جمله زبان های عربی، انگلیسی و خوشنویسی.

طراحی پیوست فرهنگی برای کلیه دوره‌های مهارتی و اعمال تخفیفات برای طلاب و خانواده ایشان.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha